Header Ads

BELGENET KULLANIM KILAVUZU - GİRİŞ KATEGORİLER

 




 



 Elektronik Belge Yönetimi Sistemine ilk girildiğinde bağlantı ekranı gelmektedir. Kullanıcılar yetkileri dâhilinde 

  1. Parola ile Giriş, 
  2. E-İmzalı Giriş, 
  3. Alternatif seçenekler olan Windows ve
  4.  E-devlet  olmak üzere dört farklı şekilde sisteme giriş yapabilmektedir.

  • Kullanıcı Adı

Programa hangi kullanıcı adı ile girileceğinin sorgulandığı alandır. Kullanıcı adı tanımlaması Sistem Yöneticisi tarafından yapılarak aktif hale getirilmekle birlikte, her bir kullanıcı için farklı bir tanımlama yapılmaktadır. Böylece kullanıcılar bazında farklılaşabilen kayıt, iptal, iade, düzeltme, izleme, onay, paraf ve imza yetkileri verilebilmektedir.

  • Şifre

Giriş yapan kullanıcıya ait şifrenin sorgulandığı alandır. Her kullanıcıya ait ayrı bir şifre bulunmaktadır. Kullanıcıya ait bu şifre, kullanıcı tanımlanırken tanımlama işlemini yapan kişi tarafından verilmektedir. Programa giriş işleminin gerçekleşebilmesi için kullanıcı adı ve şifre bilgileri doğru girilmelidir.


Kullanıcının sisteme sertifika (e-imza) ile giriş yapabilmesi için kullanılır.  Sisteme giriş ekranında yer alan eimza  butonuna basılır. Açılan ekranda kullanıcı elektronik imzasını bilgisayarına taktıktan sonra e-imza şifresini girer ve İmzala butonuna basarak sisteme giriş sağlar. Ardından ana menü ekranına geçilir.

1.3 M-İmzalı Giriş

Kullanıcının sisteme Mobil İmza ile giriş yapabilmesi için kullanılır.  Sisteme giriş ekranında yer alan 1628753749894-626.png butonuna basılır.

11 haneli telefon numarası girilmelidir.(Başında 0 olacak şekilde)

Telefon numarası kullanıcının profilinde tanımlı olan mobil numarasıdır.

M-İmzalı Giriş butonunun görünmesi için kurumun mobil imza kullanması gerekmektedir.

1.4 E-devlet ile Giriş
E-devlet 1608018088772-582.png butonuna basılarak açılan e-devlet sayfasında e-devlet kullanıcı adı ve şifresi girildikten sonra Belgenet sayfasına yönlendirme yapılarak giriş sağlanır. E-devlet giriş 1608018088772-582.pngbutonunun görünmesi ve e-devlet girişi için Sistem Sabitlerinde bulunan SSO E-Devlet Token Adresi, SSO E-Devlet Uygulama Adresi, SSO E-Devlet Uygulama ID, SSO E-Devlet Uygulama Anahtarı, SSO E-Devlet VPN Konfigürasyonu mu? ve SSO E-Devlet Yönlendirme Adresi alanların doldurulması gerekmektedir. 


1.5- Windows Hesabı ile Giriş
Domaindeki kullanıcıların şifre kullanmadan sisteme girmesine imkan verir. Windows hesabı ile giriş yapılabilmesi için Ldap aktif olması gerekmektedir. Windows Hesabı1608020129476-233.pngbutonunun görünmesi için sistem sabitlerinde bulunan "Windows Auth Aktif mi ?" başlığının "true" olması gerekmektedir. 



2. ANA EKRAN
Kullanıcıların sisteme giriş yapmasının ardından aşağıda örneği sunulan ana ekran açılmaktadır.

Not: Karşılama Ekranı(Dashboard) gelmesi için Kullanıcı Varsayılan Yönetimi ekranında 1583140770669-816.png alanı seçili olması gerekmektedir.

2.6 Sekmeler
Ana ekranın altında yer alan sekmeler; kullanıcının birden fazla ekranda çalışabilmesini sağlamaktadır.

2.7 Kullanıcı Hesap Menüsü(Account)
Sisteme giriş yapan kullanıcının Adı ve Soyadı bilgileri
Yardım: Yardım dokümanının yer aldığı ekrandır.
Hakkında: Kullanılan sistemin versiyonu hakkında bilginin yer aldığı ekrandır.
Profil: Tüm kullanıcıların kişisel bilgilerinin (Kullanıcı adı, Ad Soyadı ve TC Kimlik No), ve sahip olduğu rollerinin görüntülendiği ekrandır. Sağ Üst Köşededir.
Ayrıca, kullanıcılar bu ekrandan iletişim bilgilerini güncelleyebileceklerdir.
Konfigürasyon Testi: Kullanıcının bilgisayarında yer alan sürümlerin güncel olup olmadığının test edildiği ekrandır.
Çıkış: Kullanıcının açık olan oturumundan çıkış yapması için kullanılır.

KARŞILAMA EKRANI
Belgenet’e giriş yapan kullanıcıları karşılayacak olan kısa yolların ve yardımcı bilgilerin bulunduğu özelleştirilebilir ekrandır.


Duyurular: Kullanıcı son 5 aktif/pasif duyuruyu bu ekranda takip edebilecektir. Pasife alınan duyurular italik ve soluk olarak görülmektedir.

Bildirimler: Sistemin otomatik olarak gönderdiği bildirimler bu alanda listelenecektir. Sil butonu ile bildirimler silinebilir.

Sık Kullanılan Üst Menüler: Üst menülere kolay erişim sağlanması için karşılama ekranına 5 menü eklenebilir. Eklenen menünün üzerine tıklandığında seçilen menü açılacaktır. Kişisel İşlemler>Sık Kullanılanlar butonuna tıklanır. Sık kullanılan Üst Menüler bölümünden çok tercih edilen ekranlar bu alana eklenebilir



Profil: Sisteme giriş yapan kullanıcının bilgilerinin listelendiği alandır. Kullanıcıya ait; “Kullanıcı Adı, Adı Soyadı, TC Kimlik No, Varsayılan Tema ve Havale Önerisi“ bilgileri listelenecektir. Varsayılan Tema butonlarına fare yardımıyla basarak istediğiniz temaya geçiş sağlanabilmektedir. Havale Önerisi butonuna basarak havale önerisi açılıp kapatılabilir

Yardımcı Bağlantılar: Kullanıcılara yardımcı olabilecek doküman, soru, bağlantı vb. gibi yardımcı bağlantılara kısa yoldan erişmek için kullanılan ekrandır. Bu ekran Kurum bazlı olacaktır. Örneğin; Yetkili kullanıcı yeni yardımcı bağlantı eklediğinde Kurumun tüm kullanıcıları tarafından görünür olacaktır.
ÜST MENÜ
Üst menü evrak işlemleri, tanımlama işlemleri ve raporlamaya yönelik modüllerin yer aldığı menü olup bu menüde yer alan unsurlar kullanıcıların yetkisi dâhilinde gelmektedir.

Üst menüde yer alan modüllerin içerisinde bulunan alt ekranlar aşağıda listelenmiştir;

Evrak işlemleri
Evrak Oluştur
Giden Evrak Kayıt
Gelen Evrak Kayıt
Evrak İptal Et
Olur/Takrir Yazısı Oluştur
Karar Yazısı Oluştur

Birim İçerik Şablonları
Tasfiye İşlemleri
Arşiv Giden Evrak Kayıt
Arşiv Gelen Evrak Kayıt
Doküman Oluştur
Evrak Arama

Teşkilat/Kişi Tanımları


Birim Yönetimi
Numaratör Yönetimi
Tüzel Kişi Yönetimi
Gerçek Kişi Yönetimi
Kurum Yönetimi
Logo yönetimi

Klasör İşlemleri 


Fiziksel Arşiv Yönetimi
Klasör Yönetimi
Konu Kodu Yönetimi
Klasör Evrak İşlemleri
Saklama Planı Yönetimi
Klasör Şablon Yönetimi
Erişim Yönetimi

Kullanıcı İşlemleri
Yönetim Havuzu Yönetimi

Kullanıcı Yönetimi
Kullanıcı/Birim Listesi Yönetimi
Rol Yönetimi
Yönetim Sayfaları
Bakıma Al
E-imza Denetimi
Manuel Index
Zaman Damgası Sistem Logları
Offline Zaman Damgası
EYP Evrak Yönetimi
Mühür İşlemleri Yönetimi
Dağıtım Planı Yönetimi
Duyuru Yönetimi
Menü Yönetimi
Parametre Yönetimi
Pul Yönetimi
Önerilen Konfigurasyonlar
Yazışma Kuralları Yönetimi
Sistem Parametreleri
Sistem Sabitleri
Belgenet Hata LOG
Birim İçerik Şablonları
Form Şablon Yönetimi
Bakıma Al
Evrak Doğrulama Aktarım
Posta Kuralı Yönetimi
Evrak Metadata Yönetimi
Evrak Havale Kuralları Yönetimi
İlişkili Nesne Değer Yönetimi
İlişkili Nesne Yönetimi
İmzacı Havuzu Yönetim
Kişisel işlemlerim


Kullanıcı İçerik Şablonları
Sık Kullanılanlar
Kullanıcı Varsayılan Yönetimi
Şifre Değiştirme
Onay Akışı Yönetimi
Kullanıcıya YönlendirRaporlar
Raporlar
Evrak Bekleme Süresi Raporu
İptal Edilen Evraklar Raporu
Vekalet Raporu
Havale Edilen Evrak Raporu
Belge Doğrulama
Toplam Doküman Raporu
Aktarılamayan Evraklar Raporu
Teslim Alınan Evrak Raporu
Birim Klasörleri Raporu
Cevaplanan Evrak Raporu
İşlem süresi Geçen Evrak Raporu
Genel Evrak Raporu
Ptt Raporu
Evrakçı İşlem Raporu
Evrak İşlem Süresi Raporu
Personel Açık Evrak İstatistiği
Birimlerdeki Kişiler Raporu
Sistem Logları
Klasör Açma Kapama Raporu
Kaydedilen Gelen Evrak Raporu
Kullanıcı İstatistikleri
Evrak İstatistikleri
Kullanıcı ve Evrak İstatistikleri
Gelen Evrak Zimmet Raporu
Postalanan Evrak Raporu
Amir İşlemleri

Vekâlet Ver
Kullanıcı Evrak Devret

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.