Mesleki Eğitim ATP/AMP Sınav Puanları , Beceri Eğitimi Not Girişleri
ALAN |
AÇIKLAMA |
ATP | Akademik Destek Sınıfları için e-Okul Yönetim Bilgi Sisteminde; STAJ BİTİRME DOSYA/SINAV PUANI GİRİŞİ ekranı İlgili okul müdürlüklerince yapılacak işlem basamakları;
Bir dersin yılsonu puanı
Değerlendirme
|
AMP |
Açıklamalar: 1.BECERİ veya STAJ puanı hesaplanırken dosya puanının %20' si, beceri sınavı veya staj bitirme sınavı puanının %80' i sistem tarafından otomatik olarak hesaplanmaktadır. Bu nedenle puan girişleri yüz tam puan üzerinden doğrudan yapılmalıdır. 2. Bu ekran üzerindeki işlemler ve hesaplamalar Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin aşağıdaki ilgili maddeleri dikkat alınarak yapılmıştır. Beceri sınavı MADDE 46- (5. fıkra) Beceri sınav puanı, iş dosyası ve sınav değerlendirilmesi sonucu takdir edilen puanların toplamıdır. Beceri sınavı 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bunun yüzde 80’i sınav, yüzde 20’si de iş dosyasına takdir edilir. Bir dersin yılsonu puanı MADDE 53- (1. fıkra) (c bendi) İşletmelerde beceri eğitiminde birinci ve ikinci dönem puanlarının aritmetik ortalaması ile yılsonu beceri sınavı puanının aritmetik ortalamasıdır. (f bendi) Alan/dal derslerinin eğitimini tamamen okulda tamamlayan mesleki ve teknik ortaöğretim kurumları öğrencilerinin 12 nci sınıfta ortalama ile sınıf geçilemeyen ve ağırlığı en fazla olan alan/dal dersinin yılsonu başarı puanı, birinci ve ikinci dönem puanlarının aritmetik ortalaması ile staj bitirme sınavı puanının aritmetik ortalamasıdır. Ders yılı sonunda herhangi bir dersten başarılı sayılma MADDE 56- (1. fıkra) Öğrencinin, ders yılı sonunda herhangi bir dersten başarılı sayılabilmesi için; (b bendi) İşletmelerde beceri eğitimi gören öğrencilerin, beceri sınavı puanı en az 50 olmak kaydıyla birinci ve ikinci dönem puanları ile beceri sınav puanının aritmetik ortalamasının en az 50 veya beceri sınav puanının 70 olması gerekir. Staj ve Esasları-Değerlendirme MADDE 133- (1.fıkra)(Değişik:RG-13/9/2014-29118) Okul ve işletmelerde staj yapan öğrencilerin staj dosyası, koordinatör öğretmen tarafından tutulan raporlarla birlikte teslim tarihinden itibaren 15 gün içinde okul yönetimince görevlendirilen bir müdür yardımcısının başkanlığında ilgili alan/bölüm/atölye/laboratuvar şefleri ile atölye ve laboratuvar öğretmenlerinden oluşan en az üç kişilik komisyon tarafından değerlendirilir. (Ek cümleler:RG-26/3/2017-30019) Bu komisyon öğrencinin staj süresini tamamlayıp tamamlamadığını inceler, staj süresini tamamladığı belirlenen öğrencilerin dosyasını 100 puan üzerinden değerlendirir ve öğrenciyi sorumluluk sınavları dönemlerinde veya ders yılı sonunda işletmede beceri sınavları ile birlikte staj bitirme sınavına alır. Staj bitirme sınavı, beceri sınavı esaslarına göre değerlendirilir. Sınav puanının yüzde 80’i ile staj dosyasına takdir edilen puanın yüzde 20 sinin toplamı 50 ve daha fazla olan öğrenciler stajını başarı ile tamamlamış sayılır. (Mülga cümle:RG-26/3/2017-30019) (…) (Ek cümle:RG-1/9/2018-30522) Staj bitirme sınavı puanı, ilişkilendirildiği dersin yılsonu puanının belirlenmesinde dikkate alınır. Stajdan muaf tutulan öğrencilere staj bitirme sınavı puanı verilmez.
|
Ölçme ve değerlendirmenin genel esasları
MADDE 43- (1) Öğrenci başarısının ölçme ve değerlendirilmesinde aşağıdakiesaslar gözetilir.
a) Ders yılı, ölçme ve değerlendirme bakımından birbirini tamamlayan iki dönemden oluşur.
b) (Değişik:RG-16/9/2017-30182) Öğrencilerin başarısı; öğretim programı öğrenme kazanımları esas alınarak dersin özelliğine göre yazılı sınavlar, uygulamalısınavlar, performans çalışmaları ve projeler ile işletmelerde becerieğitiminde/stajda alınan puanlara göre tespit edilir.
c) Sınav soruları, öğretim programlarında belirtilen genel ve özelamaçlarıyla öğrenme kazanımlarıesas alınarak hazırlanır.
ç) Öğretmen, ölçme ve değerlendirme yöntem ve araçlarıyla öğrencinin programlarda amaçlanan bilgi ve becerileri kazanıp kazanmadığını sürekli izler ve değerlendirir.
d) Öğrencilerin durumunu belirlemeye yönelik faaliyetler, ders ve etkinliklere katılım ile performans çalışmalarından oluşur.
e) Öğrencilerin başarısının belirlenmesinde, eleştirel ve yaratıcı düşünme, araştırma, sorgulama, problem çözme ve benzeri becerileri ölçen araç ve yöntemlere önem verilir.
f) Öğrencilerin başarısının ölçülmesinde,(Değişik ibare:RG-1/9/2018-30522) geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık özellikleri açısından uygun ölçme araçları kullanılır. Ölçme aracının özelliğine göre cevap anahtarı, dereceli puanlama anahtarı ya da kontrol listeleri hazırlanır ve kullanılır.
g) (Değişik ibare:RG-5/9/2019-30879) Kaynaştırma/Bütünleştirme yoluyla eğitim ve öğretimlerine devam eden öğrencilere yönelik ölçme değerlendirmede Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) esas alınır.
ğ ) (Ek:RG-1/9/2018-30522) İl ölçme değerlendirme merkezlerince öğrencilerin öğrenme eksikliklerini belirlemek ve izlemek üzere il/ilçe düzeyinde ölçme değerlendirme faaliyetleri yapılabilir.
Puanla değerlendirme
MADDE 44- (1) Sınav, performans çalışması, proje ve uygulamalar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Değerlendirme sonuçları (Değişik ibare:RG-5/9/2019-30879) e-Okul/e-Mesem sistemine işlenir.
(2) Puan değerleri ve dereceleriaşağıdaki gibidir.
Puan
Derece
85,00 - 100
Pekiyi
70,00 - 84,99
İyi
60,00 - 69,99
Orta
50,00 - 59,99
Geçer
0 - 49,99
Geçmez
İKİNCİ BÖLÜM
Sınavlar
Yazılı ve uygulamalı sınavlar
MADDE 45- (1) Derslerin özelliğine göre bir dönemde yapılacak yazılı ve uygulamalısınavlarla ilgili olarak aşağıdakiesaslara uyulur.
a) (Değişik:RG-8/9/2023-32303) Bir dönemde her dersten iki yazılı sınav yapılır. Ancak haftalık ders saat sayısıaltı ve üzeri olan derslerde il sınıf/alan zümrelerince karar alınması durumunda üçüncü sınav yapılabilir. Sınav tarihleri e-Okul/e-Mesem sistemi üzerinden ilan edilir. Sınavlarla ilgili gerekli tedbirler okulmüdürlüğünce alınır.
b) (Değişik:RG-8/9/2023-32303)Uygulamalı sınavlar hariç, öğretmenlerin ortak değerlendirme yapabilmelerine imkân vermek üzere birden fazla şubede okutulan derslerin sınavlarının ortak yapılması esastır. Okullarda yapılacak ortak yazılı sınavların soruları ve cevap anahtarları zümre öğretmenlerince, ilsınıf/alan zümreleri ve ölçme değerlendirme merkezi müdürlüğü ile birlikte oluşturulan konu soru dağılım tablosuna göre hazırlanır ve sınav sonunda ilan edilir. Bu sınavların şube ve sınıflar bazında sınav analizleri yapılır. Konu ve kazanım eksikliği görülen öğrencilerin durumları, ders ve sınıf düzeyinde eksik olduğu tespit edilen konu ve kazanımlar ders ve zümre öğretmenleri tarafından değerlendirilir. Konu ve kazanım eksikliğini gidermeye yönelik çalışmalar planlanarak yapılan uygulamalar ders defterinin açıklamalar bölümüne işlenir. Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından, yoğunlaştırılmış eğitim programı uygulanan sınıflar ile işletmelerde mesleki eğitime öğrenci gönderilen sınıflarda ve mesleki eğitim merkezlerinde ortak sınav yapılmaz.
c) (Değişik:RG-8/9/2023-32303) Yazılı sınavlar; gerektiğinde okul, eğitim bölgesi, ilçe, il ve ülke genelinde ortak sınavlar şeklinde yapılabilir.
Bu sınavların uygulanmasına ilişkin iş ve işlemler Bakanlıkça belirlenir.
ç) Zorunlu hâller dışında yazılısınav süresi bir ders saatiniaşamaz.
d) Soruların, bir öncekisınavdan sonra işlenen konulara ağırlık verilmek suretiyle geriye doğru azalan bir oranda tüm konuları kapsamasıesastır.
e) Sınavlardan önce sorularla birlikte cevap anahtarları da soru tiplerine göre ayrıntılı olarak hazırlanır ve sınav kâğıtlarıyla birlikte saklanır. Cevap anahtarında her soruya verilecek puan,ayrıntılı olarak belirtilir.
f) (Değişik:RG-8/9/2023-32303)Uygulamalı sınavların hangi derslerden yapılacağı, şekli, sayısı ve süresi eğitim kurumu sınıf/alan zümreleritarafından belirlenir. Okulmüdürünün onayına bağlı olarak uygulanır.
g) Bir sınıfta bir günde yapılacak yazılı ve uygulamalı sınavların sayısının ikiyi geçmemesiesastır. Ancak zorunlu hâllerde fazladan bir sınav daha yapılabilir.
ğ ) (Değişik ibare:RG-5/9/2019-30879) Kaynaştırma/Bütünleştirme yoluyla eğitimlerine devam eden öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde Bireyselleştirilmiş Eğitim Programında (BEP) yer alan amaçlar esas alınır.
h ) (Ek:RG-13/9/2014-29118) (Değişik:RG-8/9/2023-32303)T
ürk Dili ve Edebiyatı ile yabancı dil derslerinin her bir sınavı; dinleme,
konuşma, okuma ve yazma becerilerini ölçecek şekilde yazılı ve uygulamalı olarak yapılır.
(2) (Değişik:RG-8/9/2023-32303) Sınavlar her alanın öğretim programlarında öngörülen ölçme ve değerlendirme ölçütlerine göre yapılır. Sınavlar,cevaplarını öğrencinin oluşturduğu ve farklı bilişsel düzeylerdeki kazanımları ölçen maddelerden oluşan yazılı yoklama şeklinde yapılır.
Performans çalışması, proje, sosyal sorumluluk programı ve diğerçalışmalar(6)
MADDE 50- (1) (Değişik:RG-8/9/2023-32303) Öğrenciler okulların özelliklerine göre sınavların dışında proje ve performans çalışması, sosyalsorumluluk programı ile diğer çalışmaları yapar; seminer, konferans ve benzeri çalışmalara katılır. Öğrenciler, her dönemde tüm derslerden en az bir performans çalışmasını, her ders yılında en az bir dersten proje hazırlama görevini, ortaöğretim süresi boyunca en az 40 saatlik sosyal sorumluluk programı çalışmalarını yerine getirirler. Sosyal sorumluluk programı çalışmaları mesleki ve teknik ortaöğretim programlarında 20 saat olarak uygulanır.
Sınıf/şube rehber öğretmenleri, öğrencilerin proje hazırlama taleplerini ilgi, yetenek, beceri ve başarı durumlarını dikkate alarak dersler bazında dengeli bir şekilde dağılımına özen gösterir.
(2) Öğrencilerin ders yılı içinde ulusal ve uluslararası yarışmalarda elde ettikleri başarılar, ilgili dersin proje veya performans çalışması olarak tam puanla değerlendirilir.
(3) Öğrencilerin hangi dersten/derslerden proje hazırlayacakları sınıf rehber öğretmenleri tarafından okul yönetimine bildirilir.
(4) Proje ve seminer çalışmalarında öğrencilerin laboratuvar, bilgisayar, internet, kitaplık, spor salonu ve konferans salonu gibi imkânlardan etkili ve verimlişekilde yararlanmaları için okul yönetimi tarafından gerekli tedbirler alınır.
(5) İşbirliğiçerçevesinde, ilgilimakamlardan izin ve onay alınmak şartıyla okulun amaçlarına uygun konferans ve seminerler düzenlenebilir.
( 6 ) (Değişik:RG-8/9/2023-32303) Sosyal sorumluluk programı kapsamındaki çalışmalara önem verilir. Öğrencilerin bu çalışmalara
katılmalarını teşvik etmek amacıyla okul yönetimince gerekli tedbirler alınır.
(7) (Değişik:RG-8/9/2023-32303) Proje ve performans çalışması puanla değerlendirilir. Sosyal sorumluluk programı kapsamındaki çalışmalar ve diğer faaliyetler puanla değerlendirilmez; ancak öğrencilerin mezuniyetlerinde belgelendirilir.
(8) (Değişik:RG-5/9/2019-30879) Her dönemde tüm derslerden iki performans puanı verilir. Performans çalışması, proje ve diğer çalışmalar ile ilgili değerlendirme ölçekleri zümre kararlarıyla belirlenir. Bunlardan birisi birinci fıkra kapsamında yapılan performans çalışmasına, diğeri ise öğrencinin derse hazırlık, devam, aktif katılım ve örnek davranışlarına göre verilir. Zümre kararıyla performans çalışmasına dayalı olarak bir performans puanı daha verilebilir ve öğrencilere duyurulur.
(9) (Ek:RG-26/3/2017-30019) Mesleki eğitim merkezi öğrencilerine sadece derse hazırlık, devam, aktif katılım ve örnek davranışlarına göre performans puanı verilir.
(10) (Ek:RG-5/9/2019-30879) (Değişik:RG-8/9/2023-32303) Öğrencilerin ulusal ve uluslararası projelere katılımına dair bilgiler ile sosyalsorumluluk programı kapsamındakiçalışmalara e-Portfolyoda yer verilir.
Hiç yorum yok