Header Ads

Tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim

 


Rehberlik ve araştırma merkezince tanısı konulan öğrenciler için özel eğitim hizmetleri yönetmeliğinin ilgili meddelerine göre Bireysel Eğitim Planı ders öğretmenlerince  hazırlanır. Aşağıda örnek bir tanı ve bu durumda olan öğrenci için yönetmeliğin ilgili maddesindeki yapılacaklar yazılmıştır.

Resmî Gazete Tarihi: 07.07.2018 Resmî Gazete Sayısı: 30471
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ

Tanımlar ve kısaltmalar
MADDE 4 – 

n) Hafif düzeyde zihinsel engelli birey: Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde hafif düzeydeki
yetersizliği nedeniyle özel eğitim ve destek eğitim hizmetine sınırlı düzeyde ihtiyacı olan bireyi,

MADDE 23 – (1) Tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim hizmetlerinin sunulmasında aşağıdaki hususlar
dikkate alınır:
a) Öğrenciler, kayıtlı bulundukları okulda uygulanan eğitim programını takip ederler. Öğrencilerin takip ettikleri
programlar temel alınarak BEP hazırlanır.
b) Ortaöğretimi tamamlayan öğrencilere akranlarına verilen diploma düzenlenir.
c) Tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim yapılan okullarda özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için uygun
ortam düzenlemeleri yapılır ve destek eğitim odası açılır.
ç) Tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulaması yapılan okullarda özel eğitim ihtiyacı olan bireyler
gelişim özellikleri de dikkate alınarak sınıflara eşit sayıda ve her bir şubede 2 öğrenciyi geçmeyecek şekilde yerleştirilir. Ancak bu sayı birleştirilmiş sınıf uygulaması yapılan okullarda ihtiyaç doğrultusunda artırılabilir.
d) Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim yapılan özel eğitim okullarında sınıf mevcutları 5’i özel eğitim ihtiyacı olan
birey olmak üzere okul öncesi eğitimde en fazla 14; diğer kademelerde 15 öğrenci olacak şekilde oluşturulur.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.