EK ÜCRET VE HUZUR HAKKI ÖDEMESİ
EK ÜCRET VE HUZUR HAKKI ÖDEMELERİNİZ İÇİN AŞAĞIDAKİ AÇIKLAMALARI DİKKATLE TAKİP EDİNİZ.
EK ÜCRET VE HUZUR HAKKI ÖDEMELERİNİ YAPABİLMEK İÇİN;
1 - Öncelikle ödeneğinizin bulunması gerekir. Bu ödenek türü talep karşılığında gelen bir ödenektir. Talep girmeden ödenek gelmez. Ödenek talebi girerken;
a) Emekli olan hak sahipleri için MEBBİS Ödenek Takip Sisteminden, herhangi bir talepte bulunulmayacak, bunlar için "İSTİSNAİ DURUMLAR İÇİN ÖDENEK TALEP FORMU" form üzerinde herhangi bir değişiklik yapılmadan doldurularak resmi yazı ile Excel formatındaki tablo Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne ulaştırılarak talep oluşturulur.
b) Tayin yolu ile okul/kurum değiştirenler için gittikleri okul tarafından talepte bulunulacaktır. Gidilen okul/kurum Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı bir birim değil ise (farklı bakanlık, genel müdürlük) yine yukarıdaki form üzerinde herhangi bir değişiklik yapılmadan doldurularak resmi yazı ile Excel formatındaki tablo Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne ulaştırılarak talep oluşturulur.
c) Geçmiş dönemlerde herhangi bir nedenle ödenek talebi yapılmayan personeller için de yukarıdaki form ile ödenek talep edilir.
ç) Görevlendirme yolu ile farklı okulda/kurumda görev yapanlar için talepler kadrosunun bulunduğu okul/kurum tarafından yapılacaktır.
d) 1. Dönem (Ocak-Haziran) talepleri 01 – 31 Temmuz günleri arasında, 2. Dönem (Temmuz-Aralık) talepleri ise takip eden yılın 01 – 31 Ocak günleri içinde sisteme girilecektir.
e) Sistemin kullanılması esnasında ortaya çıkabilecek problemler ile öngörülemeyen durumlar hakkında mtegm-butce@meb.gov.tr adresine bildirimde bulunulacaktır.
e) Ödenek talebi girişi yapılırken Mebbis Ödenek Takip Modülü ilgili katsayıları kullanarak brüt tutarı sistemsel olarak hesaplamaktadır. Bu nedenle manuel hesaplama yapmakla uğraşmayınız.
Ödenek talebi işlem basamakları için "EK ÜCRET VE HUZUR HAKKI TALEP GİRİŞİ İŞLEM BASAMAKLARI" tıklayınız.
2 - Talep ettiğiniz ödenekler geldiğinde öncelikle "Mebbis - Ödenek Takip Modülü - Ek Ücret ve Huzur Hakkı" sekmelerini kullanarak ödenek istediğiniz yılı ekrandan seçiniz. Müdür, Müdür Yardımcısı, Öğretmen ve Şefler için ayrı ayrı Maliye Aşamasındaki ödeneklerinizi listeleyip sağ tık yaparak yazdırınız. Bu listelere ödeme emri belgesine ek yapacağımız talep formu ve bordro oluşturma aşamasında ihtiyacınız olacaktır.
3 - Listeleriniz hazır olduğunda öncelikle hangi personel için ne kadar ödenek talebinde bulunduğunuzu gösteren ve ödeme emri belgesine ek yapacağımız "TALEP FORMU 2020_1" formunu Müdür, Müdür Yardımcısı, Öğretmen ve Şefleri ayrı ayrı göstererek doldurarak 1. Dönemin formunu hazırlayınız.
4 - Aynı işlemi 2. Dönem için de tekrarlamak için "TALEP FORMU 2020_2" formu kullanınız.
5 - Hangi personelin ne kadar ücret alacağını hesaplamak için dönemsel bordroları hazırlama aşamasına geçebiliriz. Elinizdeki listede bulanan brüt tutarları bordrolara işleyeceksiniz. Tabloda bulunan formül sayesinde vergiler otomatik olarak hesaplanacaktır. 1. Dönemin bordrosu hazırlamak için "BORDRO 2020_1" tıklayarak ilgili personellerin brüt tutarlarını tabloya işleyiniz.
6 - 2. Dönem bordrosunu hazırlamak için "BORDRO 2020_2" tıklayarak ilgili personellerin brüt tutarlarını tabloya işleyiniz. (Geçmiş yıl ve geçmiş dönemlerden de ödemeniz varsa bu formların adlarını değiştirerek o dönemler için de bordro hazırlayınız. Örneğin 2019_1 ve 2019_2 gibi)
7 - Dönem bordrolarını oluşturduktan sonra bu bordroları birleştirmek için "BORDRO BİRLEŞTİRİLMİŞ" tıklayınız. Mys ödemesi aşamasında birleştirilmiş bordrodaki tutarlar kullanılacaktır. (Tablodaki hücrelerde bulunan yuvarlama formülleri nedeniyle bazen kuruş farkları oluşmaktadır. Kesinti toplamları ile net tutarlar brüt tutara karşılık gelmiyorsa yuvarlamadan kaynaklı hatayı bulup giderin.)
8 - Ödeme emri belgesine ek yapacağımız ve manuel olarak hazırlamamız gereken "HARCAMA TALİMATI" için tıklayınız.
9 - Ödeme emri belgemize ek yapmamız gereken ve bu ödemenin hangi usul ve esaslara göre yapıldığını belirten Bakanlığımızın "RESMİ YAZI"sı için tıklayınız.
10 - Bazı Malmüdürlükleri hangi personelin hangi aylarda koordinatörlük görevini yaptığına dair bir çizelge istemektedir. Bizim Malmüdürlüğümüz böyle bir belge talep etmediği için böyle bir form oluşturmadık. İhtiyacı olanlarla Excel form hazırlayıp ek yapabilirler.
11 - Tüm belgelerimiz tamamlandığı için artık Mys aşamasına geçebiliriz. Bu ödemeye ait "EK ÜCRET VE HUZUR HAKKI ÖDEMESİ MYS İŞLEM BASAMAKLARI" için tıklayınız.
12 - Ödemeniz "Tamamlandı" aşamasına geldiğinde bankanıza tutarların personele dağıtımı için bir talimat belgesi götürmeniz gerekiyor. Bu belge bankadan bankaya değişiklik gösterdiği için kendileri ile iletişime geçiniz.
***
Kısa Bilgilendirme:
2 dönem halinde talep edilir.
ocak- haziran
1.dönemin talep girişleri temmuz ayının 1ile 31 i arası yapılır.
temmuz-aralık
2.dönemin talep girişleri ise bir sonraki yılın ocak ayının 1ile 31 arası yapılır.
Huzur hakkı sınav demek
ek ücret ise koordinatörlük görevini kapsıyor
Ek ücret ödemesi yapılacaklar:
1. Okulun;branşı atölye ve meslek dersi olan(fiilen koordinatörlük görevi yapan, bkz oök yönetmeliği madde 88
müdür ve müdür yardımcıları ile işletmelerde yapılan meslek eğitiminde görevli (fiilen koordinatörlük görevi yapan)
kadrolu ve kadrosuz atölye ve meslek dersi (koordinatör) öğretmenlerine 250
3308 sayılı kanunun 37. ve 38. maddeleri kapsamında düzenlenen kurslarda görevli kadrolu ve kadrosuz atölye ve meslek dersleri öğretmenleri ile
usta öğreticilere 150
katsayısı, cari dönem memur maaş katsayısı ve görev yapılan ay sayısının çarpımı sonucu brüt ek ders ücreti hesaplanır
hesaplamalar sistem tarafından otamatik yapılmaktadır. Okul yönetimlerinin sadece görevin türün koordinatörlük kurs ve görev yapılan ay sayısın sisteme
girmeleri yeterlidir.
Ek ücret ödemesi yapılmayacaklar
Branşı atölye ve meslek dersi olmasına rağmen işletmede yapılan mesleki eğitimde görev almayanlara
atölye ve meslek dersi branşında olmayanlara
eğitim öğretim hizmetleri sınıfında olmayanlara usta öğretici kadrosu hariç
ek ücret ödemesi yapılmaz.
Not: İşletmelerde yapılan meslek eğitiminde görevli kadrolu ve kadrosuz atölye ve meslek dersi öğretmenleri , aynı dönemde okulda ve kurumda yapılan
mesleki eğitim ile geliştirme ve uyum kursu veya meslek kurslarında görevli olması durumunda en yüksek ek ücret alabileceği seçim okul tarafından yapılacak
ve sadece tek ek ücret ödemesi yapılacaktır.
Okulda yapılan staj uygulamalarında ek ücret ödeme durumu
Ortaöğretim kurumları yönetmeliğinin 127 ve 133. maddelerinde işletmelerde yapılan görevlerin Koordinatörlük görevi, okullarda yapılan görevlerin ise
gözetim ve denetim görevi olarak tanımlanmış olduğu görülmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici ve öğretmenlerin ders ve ek ders saatlerine ilişkin kararın
15.maddesinde ise okullarda yapılan görevlerin ders görevi sayılacağı yine Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğünün08.04.2021 tarih ve 23887720 sayılı
okulda yapılan bu çalışmaların ek ders görevinden sayılması gerektiği ve Mlli Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerin Ders ve Ek ders saatlerine ilişkin
kararın 15.maddesinin birinci ve ikinci fıkraları kapsamında ek ders ücreti olarak ödenmesi istenmiştir. Yukarıda gösterilen ilgi yönetmelik, karar ve görüş
yazılarına istinaden Okullarda yapılan staj çalışmaları koordinatörlük görevi kapsamında değerlendirilmeyecek olup talep girişi yaparken bu husus
dikkate alınmalıdır.
Ek ücret hesaplaması
Görev alınan ay sayısı ( Her yarıyılda en fazla 6 ay) x ilgli yıl ocak ayı memur maaş katsayısı x gösterge rakamı
Örnek 1
Branşı makina olan öğretmen Ali 2016 yılı ilk altı ayında , 4 ay koordinatörlük yapmıştır.
2016 yılı memur maaş katsayısı : 0,088817
Ek ücret katsayısı: 250
Görevlendirilen ay sayısı 4
Ek ücret : 0,088817 x 250 x 4
: 88,81 tl (brüt)
Huzur hakkı ödemesi
Huzur hakkı ödemesi yapılacaklar
1.Sınav komisyonunda görev yapan işyeri işletme veya mesleki teşekkül temsilcileri her bir sınav dönemi için 500
2. Sınav komisyonunda başkan olarak görev yapan okul veya merkez müdü/müdür vekili her bir sınav dönemi için 300
3. Sınav komisyonunda görevli okul veya merkezin meslek dersi öğretmenleri her bir sınav dönemi için 250
Huzur hakkı ödemesi yapılmayacaklar
sınav komisyonunda görev almayan meslek dersi öğretmenleri , müdür/müdür yardımcıları
Sınav dönemi: Yapılan sınav sayısına bakılmaksızın eğitim öğretim yılı sonu, birinci sömestr sonu yapılan beceri sınavları dönem olarak ifade edilmektedir
Sınavlarda alınan sına görev sayısı dikkate alınmaz.
Örnek: Elektrik branşında öğretmenlik yapan Ahmet öğretmen nisan ayında yapılan beceri sınavında 2 komisyonda görev almıştır. Ahmet öğretmen bir
sınav döneminde görev almış demektir.
2016 yılı ocak memur maaş katsayısı 0,088817
ek ücret katsayısı 250
görevlendirilen sınav dönemi sayısı 1
Ek ücret = 0,088817 x 250 x 1
:22,20 brüt
Mesleki Eğitimi Geliştirme ve Yaygınlaştırma Faaliyetlerinin Desteklenmesiyle İlgili Gelirlere ve Harcanmasına İlişkin Esas ve Usuller
28.12.2002 24977 sayılı resmi gazete Madde 8
Ek ücret ödnmesi
Okul ve kurumlarda fiilen eğitim öğretimin yapılmadığı yaz tatilleri ile 7 günden fazla izin veya raporlu olunan aylar için ek ücret ödemesi yapılmaz.
pandemi dönemi idari izinleri dahil
Yaz stajı koordinatörlük görevleri ek ücret kapsamı dahilinde değerlendirilecektir.
Hafta sonu destekleme kursları ek ücret ve huzur hakkı kapsamında değerlendirelemez.
Mebbisten
Ödenek takip modülünden ek ücret ve huzur hakları girişinden tc kimlik numarasıyla görev çizelgesinden alınan bilgiere göre ek ücret veya huzur hakkı
talebi yapılır.
Hiç yorum yok